Fun Action Fyzioterapia Žilina
Pomáhame vám zbaviť sa bolesti, aby ste znova mohli robiť veci, ktoré Vás bavia. "Cesta dlhá tisíce míľ sa začína jediným krokom ( Lao-C´)"

Skupinové cvičenie

Skupinové cvičenie v našom pohybovom štúdiu sa líši od bežného cvičenie. Prebieha ako komplexný 10-týždňový program pod vedením skúseného fyzioterapeuta, ktorý sa vám venuje a koriguje vaše pohyby.

V čom sa ešte odlišujeme?

Získate tiež praktické rady do vášho každodenného života. Dozviete sa o správnom držaní tela počas dňa či noci, rady ako správne dýchať, venujeme sa starostlivosti o  chodidlo a rovnováhe, povieme si ako správne dvíhať bremená či ako pracovať s bolesťou. Učíte sa vnímať svoje telo, dych a pohyb. 

Okrem iného stretnete nových ľudí s podobným pohybovým zámerom a vtedy sa motivácia vždy hľadá o čosi ľahšie.

Poďme preto spoločne urobiť niečo pre naše zdravie a potešme naše telo, dušu i myseľ.

Tešíme sa na Vás v našich priestoroch Funaction Fyzioterapie na ulici Jána Milca 52 v Žiline

Rozpis cvičení

Cvičenie pre zdravý chrbát na podklade DNS začína v pondelok 17.02.2020 a v stredu 19.02.2020.

Cvičenie pre seniorov na zlepšenie rovnováhy a ako prevencia pádov prebieha každý štvrtok.

Cvičenie pri hypermobilite začína v utorok 18.02.2020 o 15:30.





Cvičenie TermínVoľné miesta
DNS Zdravý chrbát  začiatočníci (skup. A) pondelok 15:30 0
DNS Zdravý chrbát začiatočníci (skup. B) pondelok 16:30 0
DNS Zdravý chrbát  začiatočníci (skup. C)streda 16:30 0
DNS Zdravý chrbát mierne pokročilí (skup. A) pondelok 18:30 0
DNS Zdravý chrbát  mierne pokročilí (skup. B)streda 17:30 0
DNS Zdravý chrbát stredne pokročilí (skup. A)  pondelok 17:30 0
DNS Zdravý chrbát stredne pokročilí (skup. B)  streda 18:30 0
NOVINKA- Skupinové cvičenie pri hypermobilite  utorok 15:30 0
Cvičenie pre seniorov na zlepšenie rovnováhy a ako prevencia pádov štvrtok 11:00 4

Viac informácií o našom cvičení

Zdravý chrbát, skupinové cvičenie na podklade DNS

DNS (Dynamická neuromuskulárna stabilizácia) je koncept celosvetovo uznávaného českého prof. Pavla Koláře založený na neurofyziologickom podklade, ktorý vychádza z vývojovej kineziológie a prirodzeného vývoja dieťaťa. DNS využíva neuroplasticitu, čo je schopnosť CNS (centrálnej nervovej sústavy) meniť sa v závislosti na vnútorných, či vonkajších podmienkach, skúsenostiach a opakujúcich sa podnetoch. Vplyvom dnešnej “modernej” doby máme tendenciu spadať do nesprávnych stereotypov a zabúdame pohyby, ktoré nám sú fyziologické a prirodzené.  Cieľom tohto cvičenia je “preprogramovanie” mozgu a znovuobjavenie pôvodných pohybových vzorov.

Viac o tomto koncepte sa dočítate TU.

Cvičenie pre seniorov na zlepšenie rovnováhy a ako prevencia pádov

podľa svetovo uznávaného OTAGO programu

Tak ako nám roky pribúdajú, tak starne i naše telo a bežné denné aktivity sa postupne
stávajú náročnejšie. Ak svaly ochabnú a stratia svoju silu, tak sa to prejaví napríklad i na chôdzi. Následne môže byť ovplyvnená rovnováha a hrozí riziko pádu a poranenia. Ak si neuvedomíme túto situáciu a problém neriešime, hrozí, že činnosti ako upratovanie, varenie, nakupovanie budú znamenať problém pre nás a našu rodinu. Staneme sa viac závislí na našom okolí , kvalita života môže byť negatívne ovplyvnená.

Pády sú momentálne zásadným zdravotným problémom, pretože sú hlavnou príčinou úrazov u ľudí starších ako 65 rokov. Následkami úrazov sú zranenia rôzneho rozsahu, strata istoty, rovnováhy, zhoršené funkcie, dlhodobá imobilita na lôžku, prinajhoršom smrť. práve dlhodobá nehybnosť na lôžku komplikuje návrat do predchádzajúceho života a senior sa stáva závislým na svojom okolí. 

Odborníci z Nového Zélandu a UK mysleli na staršiu populáciu, a preto vymysleli jedinečný, jednoduchý a veľmi účinný Program Otago, ktorý zvládne takmer každý senior. Jeho hlavným cieľom je znížiť riziko pádov a úrazov zapríčinených pádmi. Je výsledkom niekoľko rokov trvajúcich výskumov, ktorých sa zúčastnilo viac než 2000 seniorov. Na ich základe môžeme tvrdiť že:

  • Otago program znižuje riziko pádov a počet úrazov zapríčinených pádmi až o 35% (ako u mužov, tak aj u žien)
  • Zlepšuje svalovú silu a balančné schopnosti
  • Udržuje sebaistotu a stabilitu pri bežných denných aktivitách
  • Vytvára nové priateľstvá v skupine

Program Otago v našom zariadení obsahuje:

  • sériu cvikov na posilnenie svalov dolných končatín (ktoré si môžete následne vykonávať aj doma)
  • balančný tréning rôznej náročnosti
  • odborný dohľad dvoch fyzioterapeutiek

Poznámka:

Tento program je vhodný pre všetkých mobilných seniorov vo veku nad 65 rokov, ktorí nepoužívajú paličku, ani barlu a nevadí im cvičenie na zemi. 

V prípade nejasnosti nás neváhajte kontaktovať, radi Vám poradíme.

Skupinové cvičenie pri hypermobilite

 

Slovo „hyper“ znamená viac a „mobilný“ znamená pohyb. Hypermobilita sa teda popisuje ako nadmerná kĺbna pohyblivosť v zmysle aktívneho, ale aj pasívneho pohybu v kĺbe. Kvôli hypermobilite sa kĺby ohýbajú až príliš, čo spôsobuje vyvrtnutia a natiahnuté väzy. Ak ste videli niekoho, komu sa kĺby až príliš ohýbajú, znamená to, že kolagén (pevné vláknité spojivové tkanivo medzi kĺbmi) sa ľahšie roztiahne.

Každý z nás má v pohybe svoje fyziologické hranice, no každý ich má iné. Uvoľnené väzivá prinášajú bolesť a zvyšujú riziko zranenia, ak sa ohnú nad hranicu normy. Neodhalená hypermobilita môže vysvetliť, prečo niektorí ľudia zažívajú problémy s boľavými a stuhnutými kĺbmi a svalmi.

Hypermobilita má okrem zvýšeného rozsahu aj veľa nepriaznivých faktorov. Následkom hypermobility sa  poškodzujú šľachy, väzy v zmysle preťaženia. Z dlhodobého preťažovania potom môžu nastať bolesti. Tých sa treba zbaviť a nepokračovať v chybných návykoch, aby sme si ešte viac neuškodili. Pri hypermobilite hrozia napr. opakované luxácie, deformácie kĺbov, syndróm nestabilného kolena, hernie, kompenzačné blokády a iné.

Z toho vyplýva nasledovné: hypermobilite treba predchádzať! Liečba prebieha formou pohybu. Fyzioterapia je v prípade hypermobility označovaná ako pilier pri liečbe muskuloskeletálnych prejavov hypermobility. Hlavným zámerom rehabilitačnej terapie je využitie svalového aparátu ku stabilizácii nestabilných segmentov, ktoré sa následkom hypermobility veľmi často vyskytujú. Zásadné je posilniť a aktivovať svaly a svalové skupiny, ktorých funkcia sa priamo týka instabilných segmentov. 

Počas cvičenia sa nepodporujú krajné, čiže hypermobilné polohy, aby ste si nepreťažovali šľachy a väzy. Dôraz sa kladie na spevnenie a zastabilizovanie tela. Dôležitá je správna centrácia kĺbov, ktorá je sprevádzaná správnou aktivitou svalov. 

V rámci fyzioterapeutických metód na stabilizáciu segmentu sa využívajú princípy aproximácie, rytmickej stabilizácie, stabilizačný zvrat, reflexné pôsobenie, cvičenie v uzatvorených kinematických reťazcoch a aplikácia senzomotorických prvkov. Aby bola hypermobilita riešená komplexne, je nutná aj správna edukácia pacienta o problematike hypermobility a dodržovanie preventívnych opatrení. 

Poznámka:

Všimli ste si, že máte pri pohybe zvýšené prelamovanie lakťov alebo kolien? Ste ohybnejší ako ľudia okolo Vás? Dokáže previesť pohyb ako na obrázkoch v texte? Potom je tento program vhodný práve pre Vás. 

V prípade nejasnosti nás neváhajte kontaktovať, radi Vám poradíme.

Dôležité informácie


Miesto Funaction Fyzioterapia, s.r.o., Jána Milca 52 v Žiline v krásnych nových priestoroch
Trvanie cvičenia 50 minút
Doba kurzu 10 týždňov
Cena 50 € (10 lekcií)
Maximálny počet klientov v skupine 9
Čo ak sa nemôžem zúčastniť? V prípade vymeškania z dôvodu choroby, alebo iných závažných okolností ponúkame možnosť náhrady cvičenia v inej skupine po dohode, alebo posunutie miesta inému klientovi.
Prečo cvičenie len v jednej skupine? Našim cieľom je vytvorenie skupiniek s ľuďmi na podobnej pohybovej úrovni , aby ste mali možnosť sa bližšie spoznať, utvoriť nové priateľstvá a aby sme pri cvičení mohli každým týždňom navyšovať záťaž.
Ako sa objednám? Prostredníctvom rezevačného formulára (nižšie), e-mailom, alebo telefonicky

 

V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať prostredníctvom kontaktného formulára, e-mailom (info@fyzioterapiafunaction.sk), alebo telefonicky (0907 512 390).

 

Rezervačný formulár

 
Výber skupiny
 
DNS začiatočníci skupina A (pondelok 15:30)DNS začiatočníci skupina B (pondelok 16:30)DNS stredne pokročilí skupina A (pondelok 17:30)DNS mierne pokročilí skupina A (pondelok 18:30)DNS začiatočníci skupina C (streda 16:30)DNS mierne pokročilí skupina B (streda 17:30)DNS stredne pokročilí skupina B (streda 18:30)Cvičenie pre seniorov (štvrtok 11:00)Cvičenie pri hypermobilite (utorok 15:30)
 
 

Políčka označené * sú povinné